2D Kodai – Mobiliųjų Telefonų Revoliucija

2011/04/20 | Patalpino: Andrius | Kategorijos: 2D Kodai, Kas tai yra?

Įsivaizduokite, kad telefonu fotografuojate draugo marškinėlius ir akimirksniu prisijungiate prie jo muzikinio video, Facebook profilio, „blogo‘o“ ar bet ko kito, ką draugas gali dalintis internete. Skamba įdomiai, keistai, fantastiškai…neįtikėtinai? Visai ne, dabar – tai realu.

Sveiki atvykę i mobiliųjų telefonų revoliuciją!

Kas Per Daiktas Yra Tie 2D Kodai?

Pradėkim nuo seno gero draugo – bar kodo – kuris yra gerai žinomas ir plačiai naudojamas dėl jo nuskaitymo greičio ir tikslumo. Deja, šie paprasti barkodai negali sutalpinti daug informacijos. Rinkoje atsirado poreikis tokiems kodams, kurie galėtų sutalpinti kur kas daugiau informacijos nei paprasti kodai, o jų spausdinimo plotas būtų mažesnis nei paprastų barkodų.

Ne mažai pastangų buvo įdėta bandant sutalpinti daugiau informacijos bar koduose – skaitmenų didinimas, sudėtinis bar kodų išdėstymas. Šie patobulinimai kėlė nemažai problemų: didelis bar kodo užimamas plotas, apsunkintas jo nuskaitymas, padidėję spausdinimo kaštai.

Štai šios problemos sprendimo raktu ir tapo dvimačiai (2D) kodai.

2D Kodai ir Jų Tipai

2D kodai yra 1D brūkšninių kodų, kuriuos galima aptikti ant kiekvieno produkto, patobulintos versijos. Iš viso yra daugiau nei 100 skirtingų barkodo rūšių.

Populiariausias iš visų kodų – QR Kodas (“Quick Response”). Tikimasi, kad QR bei kiti dviejų dimensijų, kodai šiais metais paplis itin plačiai, ir ne veltui. Vartotojai nori nedelsiant sužinoti jiems svarbius dalykus, o QR kodai kaip tik ir suteikia tokią galimybę.

Brūkšniniai kodai yra sudaryti iš įvairaus storio vienos dimensijos linijų kombinacijų, kurios talpina tik iki 20 skaitmenų, kai tuo tarpu QR kodai yra dviejų dimensijų matriciniai brūkšniniai kodai, galintys išsaugoti tūkstančius raidžių ir skaitmenų. Jų gebėjimas kaupti daugiau informacijos bei paprastas naudojimas padaro juos praktiškus įvairioms industrijoms.

2D Kodų Mobilus Žymėjimas

Mobilus žymėjimas – tai procesas, apimantis skanavimą, dekodavimą bei 2D barkodo turinio perskaitymą naudojantis mobilaus įrenginio kamera. Šiame kode gali būti išsaugota įvairi informacija, tačiau dažniausiai būna užšifruojami „url“ adresai. Tereikia vieno kameros paspaudimo, ir nešiojamame įrenginyje esanti naršyklė perkels Jus į užšifruotą tinklalapį. Štai dėl ko 2D kodai dažniausiai atlieka mobilaus interneto hyperlink‘o paskirtį. Dėl savo patogumo, jie tapo pagrindine mobilaus naršymo skatinimo priežastimi. Erzinantis ilgų „url“ adresų rašymas su tam nepritaikyta klaviatūra jau tampa praeitimi.

2d kodo skanavimo procesas
Norint pažymėti 2D barkodą, jums reikėtų įsidiegti nuskaitymo priemonę bei nemokamą programinę įrangą, pritaikytą Jūsų telefonui. Žemiau pateikiama keletos 2D kodų nuskaitymo priemonių apžvalga.

Fizinio Pasaulio Apjungimas

Fizinio Pasaulio Apjungimas – kitas loginis žingsnis, tobulinant internetines technologijas. Realaus pasaulio objektai yra apjungiami internetu. Dėl 2D barkodų objektai ar reklamos priemonės, kurios lig šiol buvo pakankamai statiškos, įgijo interaktyvumo bei dinamiškumo. Dėl to atsiverė didžiulės galimybės reklamos agentūroms.

Mobilus 2D kodo zymejimas

Komercinis žymėjimas

Komercinis žymėjimas apima daugiadimensinius barkodus, ypač tuos, kurie susiję su mobiliuoju marketingu bei reklamavimu. Dažniausiai jie naudojami, norint pateikti papildomą informaciją apie produktus (pvz. mėsainių maistingumas), skatinant tiesioginius parsisiuntimus (pvz. nemokamas melodijas, muzikinius klipus ar žaidimus), ar nukreipiant vartotoją į įmonės internetinį puslapį. Būtent komerciniame žymėjime svarbu, kad kode būtų naudojamas prekės ženklas (šiuo metu technologija taip patobulėjo, kad į barkodą galima integruoti ir įmonės ar prekės logotipą).

Visuomeninis žymėjimas

Kalbant apie visuomeninį žymėjimą, jis dažniausiai naudojamas kaip hyperlink‘as, pateikiantis papildomą informaciją žmonėms rūpimais klausimais. Tai gali būti vietos planai, klientų pastabos, ar kiti nekomerciniai pasiūlymai.

Asmeninis žymėjimas

Asmeninio žymėjimo srityje į pirmą planą iškyla asmeniniai motyvai. Be galimybės susikurti tiesioginius hyperlink‘us, nukreipiančius į „blog‘us“, ar socialinių tinklapių profilį, vis labiau populiarėja ir tiesioginis dalyvavimas aukcionuose (pvz. barkodas ant automobilio, kuris iš karto perkelia vartotoją į eBay aukciono puslapį, kuriame ir yra parduodamas šis produktas). Taip pat barkodai suteikia tokias paslaugas, kaip kontaktinių duomenų perkėlimas į telefono atmintį, vos tik nuskaičius ant vizitinės kortelės esantį kodą. Tuo pačiu vartojimo paprastumas leidžia panaudoti asmeninį žymėjimą kaip ir saviraiškos priemonę.

Kategorijos

Kategorijų debesis

Prenumeruok žinias

Gauk išskirtines Papildytos realybės naujienas el. paštu.

Bendraukime

Prisijunk prie mūsų